Αειθαλές


Χτες πέρασα από εκείνο το καφενεδάκι που τη γνώρισα
Οι πόρτες του κλειστές. Οι τζαμαρίες καλυμμένες με χαρτόνι.
Μια κλεφτή ματιά, επιβεβαίωσε την αρχική μου υποψία:
ούτε καρέκλες, ούτε τραπέζια, ούτε μηχανή του καφέ
ένας χώρος άδειος, γυμνός, εγκαταλελειμμένος.

Οφείλω να ομολογήσω
ότι παρόλο που δεν περίμενα να την ξαναδώ
κάπου βαθιά μέσα μου τρεμόπαιζε αειθαλής η ελπίδα
ότι θα την αντίκριζα ξανά,
να κάθεται μόνη σ’ ένα από τα τραπέζια
με μια μεγάλη κούπα καφέ στα χέρια της
και το βλέμμα απλανές, σαν να περιμένει…

Τώρα που γέμισαν τα πόδια μου με φύλλα
κίτρινα, καφέ, κοκκινωπά, της ώχρας
πες μου να χαρείς
ποιος είναι ο δολοφόνος
και ποιος δεν θα ξαναγυρίσει
στον τόπο του εγκλήματος;

14 thoughts on “Αειθαλές

  1. Σπύρο,
    Αντίθετα με τη φίλη μας, που τα είπε όλα με τρεις μόνον λέξεις, μια τελεία, ένα κόμμα κι ένα θαυμαστικό, εγώ θα σε απασχολήσω με περισσότερα λόγια…
    Το «Αειθαλές» σου όχι απλώς μου άρεσε, αλλά κυριολεκτικά με «ενθουσίασε» (αν και το «ενθουσιάζω» πάλι φτωχό μού μοιάζει).
    Η λέξη «αειθαλές» μαγική, κι ακόμη πιο μαγική η φράση «αειθαλής ελπίδα». Εννοείται ότι υπογράμμισα και το ρήμα «τρεμόπαιζε».
    Ομολογώ ότι συγκινήθηκα πολύ, όταν είδα τα χρωματικά επίθετα των «φύλλων» να είναι γραμμένα με τα αντίστοιχα χρώματα… Συγκινήθηκα, επειδή στα λευκώματα των φωτογραφιών μου (μεγάλο μεράκι μου και οι φωτογραφίες -κυρίως τοπίων, θάλασσας, ουρανού, σύννεφων και λουλουδιών-) πάντοτε τα σχόλια που γράφω, κάτω από κάθε φωτογραφία, ή την ημερομηνία ή κάποιους στίχους σχετικούς με το θέμα της φωτογραφίας, τα γράφω με γραφή στο χρώμα που «πλεονάζει» στη φωτογραφία…
    Υπογράμμισα κι αυτό το «πες μου να χαρείς» και βέβαια αυτό το εξαιρετικό καταληκτικό τρίστιχο…

    Τι να πω, Σπύρο; Η λέξη «συγχαρητήρια», παρά την πολυσυλλαβία της, είναι τόσο φτωχή σε νόημα, για το «εξαίσιο» (θυμάμαι πως σου αρέσει η λέξη) «Αειθαλές» σου!

Σχολιάστε

