Άδειασμα


Η μορφή είναι κενότητα· η κενότητα μορφή· η μορφή δεν είναι τίποτε άλλο παρά η κενότητα· η κενότητα δεν είναι τίποτε άλλο παρά η μορφή…
Σούτρα της καρδιάς

Αδειάζω τον εαυτό μου
από οτιδήποτε δεν είμαι εγώ
(γιατί τίποτε από αυτά που μου είπαν
δεν είμαι εγώ)
τον αδειάζω αδιάλειπτα,
αδιάπτωτα και αδιανόητα
μέχρι να μείνω χωρίς εαυτό
χωρίς νου
–ανοϊκός και ευδαιμονικά απονενοημένος–
μέχρι, επιτέλους,
να πάρω το άμορφο σχήμα
να γίνω το κατάλληλο δοχείο
όπου θα βρει χώρο

να χωρέσει

χιλίων ετών φωτός αγάπη

गते गते पारगते पारसंगते बोधि स्वाहा

7 thoughts on “Άδειασμα

  1. Σπύρο,
    Εξαίσιο το «άδειασμά» σου!
    Ευλογημένος αυτός που καταφέρνει να αδειάσει τον εαυτό του απ’ ο,τιδήποτε δεν είναι αυτός…
    Υπέροχο το τελευταίο τετράστιχο.
    Όσο για το «χιλίων ετών φωτός αγάπη», τι να γράψω;
    Δύσκολο έως ακατόρθωτο να γράψει κανείς, θαμπωμένος από τόσο και τέτοιο φως…

  2. Ευχαριστώ, Γιόλα και Frederique!

    Άσχετο: Στα Ισπανικά υπάρχει μια ωραία λέξη: «descargar» (αποφορτίζομαι, ξεφορτώνομαι). Στην Κούβα τη χρησιμοποιούν και για να περιγράψουν τον αυτοσχεδιασμό των μουσικών.

    Βέβαια εδώ το άδειασμα έχει να κάνει με την προσπάθεια συνειδητοποίησης, συνήθως μέσω του διαλογισμού στην έννοια της κενότητας (śūnyatā), ότι λειτουργούμε στο επίπεδο ενός πλασματικού εαυτού στον οποίο έχουμε εμφυσήσει μια συμπαγή και αυθύπαρκτη οντότητα — η πηγή της δυστυχίας μας. Ως έννοια πρόκειται για αυτή του «μη εαυτού» (anattā).

  3. Εύγε, Σπυρούλη!
    Με άφησες άφωνη.

    Το υπόβαθρο του αδειάσματος στο οποίο αναφέρεσαι στο σχόλιο πέφτει λίγο δύσκολο και βαρύ για τις πνευματικές μου δυνατότητες 🙂 Ωστόσο με συγκινεί η επιθυμία κάποιου να χωρέσει μέσα του τόση αγάπη. Είναι μια καλά αρχή από μόνη της αυτή η επιθυμία. Κι η αρχή λένε πως είναι το ήμισυ του παντός. 😉

Σχολιάστε

